Edebiyat

18 Aralık 2015 Cuma

Mor lahana

Aşk bence şehvettir. Bence şehvet geçince aşk ta biter. Sevmek nasıldır? Bilen birisi var mı? Kaplumbağa minik ve derinlere gömülü bir yumurtadır önce, kafasını kullanarak kırar yumurtasını ve dünyaya gelir. Gözlerini ilk açtığında hiçbir şey göremez. Dalgaların sesi içine çeker. Kaplumbağa gitmeye çalışır. Bazıları buna iç güdü der ama bilmezler kaplumbağanın kalbini.

Kaplumbağa, minik ve yavaş adımlarla ilerler sevdiğine, ilerlerken çakallara, timsahlara, akbabalara dikkat etmesi gerekir. Denize varmak için uzun uğraş gerekir. Bunların birçoğu başaramaz. Burada yumurta aşk, deniz ise sevdadır.

Önce önyargılarını kıracaksın. Yumurtayı kırmak için hamle yapacaksın birkaç defa. Bazen başaramayacaksın. Başardığın zaman ise denize doğru yola koyulacaksın. İmkansızlık varsa onun adı sevdadır. İmkansızlık yoksa eğer onun adı sadece aşk olur. Ama sevdiğin uğruna cesur olacaksın. Mert olacaksın. Ödenmemiş vefa borcun olmayacak asla. Yola çıkarken helallik alacaksın. Dua alacaksın. Ne alırsan al ama asla kimsenin ahını alma. He birde kılıbık olmayacaksın. Kılıbık olursan bir kere kılların bile bıkar senden. Nasıl üşüdüğünü hissettireceksin sevdiğine. Nasıl üşüdüğünü hissettir ki haziranın tam ortasında içliklerinle dışarı çıkasın. Nasıl üşüdüğünü bilsin ki üzerine örtünsün senin. Aşk bir deniz sen ise onun engin sularında dibe çökecek kadar cesaretli bir keriz. Anneme sordum
Anne bu akşam yemekte ne yeriz?
Balık pişirdim evladım.
Anne bir de mor lahanalı salata yapar mısın?
Haziranın ortasındayız evladım ne mor lahanası.

Gerçekten de haziranın tam ortasındaydık.
Uzmanlar mor lahananın soğuk havalarda tüketilmesinin vücudunuza direnç sağlaması açısından oldukça önemli olduğunu vurguluyor.
Morun rengi zaten benim direnç kaynağım. Bunlar saçmalamış olmalı.
Hedefe ulaşırsanız eğer sevdiğinize ulaşırsanız eğer ona seslenirsen sesiniz titreyecek sakın korkmayın. İşte bu sevdiğinize ulaşmanın mutluluğudur. Ben sevdiğim kızı bulur muyum bilemem velakin inşallah siz bulursunuz. Kim bilir sevdiğim nerede? Saçak altına sığınmış göçmen kuşun kar tanecikleri arasında mı saklanıyor? Onu düşünecek kadar onu yakından tanımadım bile. Sanki kayıtsız şartsız bir himaye altına girmiştim. Herkes sevilmeyi bekler fakat sevmek farklılıktır. Sevilmek sıradanlık sevmek ayrıcalıktır. Her gece yatmadan önce seni seviyorum Yasin diye haykırıyorum içimde. Kimse sevmezse beni, ben severim kendimi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder