Edebiyat

14 Aralık 2015 Pazartesi

Evimin mor merdiveni

Seni binlerce farklı şekilde özleyebilirim ama bir adım daha atacak halim kaldı mı gel gör. Sabah sıcacık yatağımdan kalkmak çok zor. Sıcacık yatak yahu sımsıcak. Çok üşengeç birisiyimdir. Nasıl olurda bu kadar uzun süre seni özledim. Ve hala özlemeye devam ediyorum. Siz hiç ‘’ilk görüşte sevdaya inanır mısınız?’’ diye bir cümle duydunuz mu? Tabi bir çoğunuz duymamıştır. Çünkü aşkı günümüzde o kadar sıradan bir hale getirdiler ki her an aşık olacak bir insan karakterine büründürdüler.
Aşık olmanın sevmekten daha üstün bir duygu olduğunu inandırmaya çalışıyorlardı. Yada bu benim düşüncemdi. Sizce sevmek ile aşık olmak arasında ne gibi fark var? Sevmek beni tüm özelliklerimi alt üst etti. Üşengeçlik kalmadı adeta. Seven insan üşenmemeli bence. O sıcacık yatağımdan kalktım. Kendime gelmek için balkona çıktım. Mahallede birkaç tane çocuk bisikletleriyle yarış yapıyorlardı. Mahallenin başından sonuna kadardı mesafe. Mor bisikletli bir tane çocuk vardı. Çok ama çok tatlıydı. Galiba bisikleti mor olduğu için tatlıydı. Belki de gerçekten tatlıydı. Ekmek almak için evden çıkarken merdivenler takıldı kafama. Neden bu kadar renksiz ve hayatsız. Ekmeği aldım yemek yiyordum. Aklımda hala merdivenler vardı. Babama evde mor boya olup olmadığını sordum. Çatıya bakmamı söyledi. Mor boyayı aldım ve indim kapının önüne. Batırdım fırçayı boyaya. Başladım merdiveni boyamaya. Sadece bir tanesini boyadım. Özel olması için. Eğer hepsini boyasaydım sıradan olurdu. Tabi babam görür görmez bağırarak yanıma geldi. Çocuk gibi azarlamaya başladı. ‘’Çabuk o mor boyayı çıkartacaksın yoksa senin kemiklerini kırarım’’. Galiba onu hiç bu kadar ciddi görmemiştim. Galiba ilk defa korkmuştum ondan. Çocukça da olsa benim için değeri paha biçilemezdi mor renginin. Sevdiğim kadının hakkında hiç bir şey bilmiyordum. Sadece adını, soyadını, memleketini biliyordum. Moru sevdiğini sadece tahmin ediyorum. Çünkü kulaklığı mordu. Sizin kulaklığınız sevdiğiniz renk mi? Mor rengini sevmese kulaklığını hiç mor alır mıydı? Ya da en sevdiği renk mor muydu sizce? Tahminlerle bile yaşasam onun hatıralarıyla yaşamak istiyorum. Sence de biraz aptal değil miyim?

Mor menekşeler açtı bak yine bu yaz
Ne olurdu ki yani beni seveydin biraz
Al hadi eline bir kalem özledikçe yaz

Yaşadığım duygu bembeyaz bir aşk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder